УЖЕ В ЛИСТОПАДІ ВАРТІСТЬ ДЕЯКИХ ПРОЕКТІВ ПОДОРОЖЧАЄ, – ТЕТЯНА МАРКОВА

       Столична  «первинка» у вересні, як і прогнозували девелопери, стала дорожчати – і в гривні, і в доларах. Як зростання цін позначиться на попиті, яких масштабів досягне восени, KV дізнавалася у провідних столичних девелоперських компаній.

       Тетяна Маркова, директор Департаменту продажів і маркетингу ПАТ  «ХК  «Київміськбуд».

УЖЕ В ЛИСТОПАДІ ВАРТІСТЬ ДЕЯКИХ ПРОЕКТІВ ПОДОРОЖЧАЄ, - ТЕТЯНА МАРКОВА

       На первинному ринку житла вартість новобудов виросте однозначно, і вже найближчим часом. Адже за підсумками минулого року собівартість будівництва зросла на 30%, а з початку цього року – майже на 15% подорожчали будівельно-монтажні роботи. Продовжують зростати також вартість землі, прокладки та підключення до мереж, проектні та супутні їм роботи, будівельні матеріали і зарплата будівельникам. Будівельні спеціальності зараз, завдяки  «прорубаному вікну в Європу», затребувані, як ніколи.

        Крім факторів, що впливають на зростання собівартості будівництва, на підвищенні цін на первинному ринку житла позначаються традиційне осіннє збільшення попиту і, відповідно, цін на житло. Уже в листопаді вартість реалізації деяких об’єктів ПрАТ  «ХК «Київміськбуд» виросте не менше, ніж на 3%.

        Наступна причина, що впливає на підвищення вартості  «первинки» – зростання курсу долара США: якщо він дорожчає, ростуть спекулятивні настрої інвесторів, активізується відкладений попит і мотивація покупців, адже ні для кого не секрет, що все населення зберігає свої заощадження у ВКВ. В останні тижні курс долара США вже показав певні тенденції до зростання.

       Ну, і звичайно ж, не можна забувати про зменшення якісних пропозицій на ринку. Зараз такий час, коли на перше місце виходять надійність забудовника і гарантії з його боку щодо взятих на себе зобов’язань – добудови об’єкта інвестування.  «Київміськбуду» в цьому відношенні немає рівних.

        Як склалася ситуація позначиться на попиті, обсягах і темпах продажів? На попит, обсяги і темпи продажів будуть впливати:

  • найперше, вихід на ринок якомога більшої кількості якісних проектів, що буде стимулювати попит;
  • по-друге, частка заявлених на ринку масових проектів і наявності в них значного обсягу малогабаритного житла (студій і однокімнатних квартир, які найкраще продаються);
  • по-третє, наскільки зможе девелопер запропонувати покупцеві комфортні для нього бюджет і умови покупки в ситуації зростання цін.

       Іншими словами, забудовникові буде вигідно знизити  «поріг» входу для покупця (інвестора), тобто знизити відсоток мінімального першого внеску, зробити умови розстрочки більш прийнятними, а ціноутворення лояльним, і при цьому швидко будувати і швидко продавати.

       Більше думок читайте у статті: Обіцяне подорожчання: ціни на первинку почали рости.