КОЛІВІНГ. ЧИ ПРИЖИВЕТЬСЯ В УКРАЇНІ ТАКИЙ ФОРМАТ ЖИТЛА

За різними даними, в світі сьогодні налічується майже 3000 колівінгов. Близько 25% в Європі, приблизно 30% в США, і велика частина – в країнах Азіатсько-тихоокеанського регіону. На кінець 2020 року в світі функціонували 140 мережевих операторів колівінгів. У нашій країні колівінги вже є в Києві, Одесі, Львові, Полтаві. В Україні вже близько 3-4 брендів просувають такий формат нерухомості. І на перший погляд, це здається перспективним. КиевVласть дізнавалася у девелоперів, наскільки привабливий цей тип орендного житла для системних компаній і яке його майбутнє в Україні.

Тетяна Маркова, директор Департаменту продажів і маркетингу ПАТ “ХК “Київміськбуд”

  • Наскільки, на вашу думку, такий формат перспективний в Україні? За яких умов він може стати популярним? Яка перспективна географія таких проектів?

Поява колівінгів або комуналок на новий лад, так само як і мода на так звані “смарти” і нічліжки-хостели зайвий раз підтверджує, наскільки українці потребують житла і наскільки не мають можливості його придбати. Комунальні квартири, які, до речі, ще подекуди збереглися в старих районах, були прабатьками сучасних колівінгов. І як же радісно люди готові були переселятися нехай в невеликі, панельні, з низькими стелями, але окремі квартири. У Києві сьогодні ще багато сімейних гуртожитків коридорного типу, з загальними кухнею, санвузлами, кімнатами для прання та сушіння. Жителі таких гуртожитків купують кімнати не тому, що їм подобаються такі умови життя, а тому що не мають можливості придбати щось краще. Згадайте бум на так звані “смарти” ще років зо два тому. Зараз попит на таке житло помітно знизився, і, можливо, саме тому, що санітарні норми не просто так визначені для площ, в яких комфортно жити. Колівінг – це фактично кімната з санвузлом, перекочувати якийсь час в таких умовах можна, але щоб використовувати як постійне житло на багато років – це навряд чи.

  • Чи варто очікувати помітної частки такого житла на ринку? Коли?

Навряд чи такий формат може бути перспективним для України. У нас в хорошому сенсі “кугутській” менталітет – квартира повинна бути своя. В Україні скоріше більш життєвими будуть хостели, в яких, на відміну від колівінгів, проживання можливо тільки короткострокове.

  • Хто, на вашу думку, може бути основною цільовою аудиторією для такого формату?

Цільової аудиторії може бути молодь, особливо творча, або самотні люди. Перші вимагають активного спілкування в силу віку і хочуть самостійності, другі потребують скоріше підтримки, яку легше отримати, маючи купу сусідів. Але і перші, і другі розглядатимуть такий формат житла, як тимчасовий, в перспективі будуть шукати можливості для життя в окремій квартирі.

  • Наскільки цікавий такий формат для девелоперів з точки зору бізнесу?

Девелоперу цікаво побудувати і продати. Якщо такий формат житла буде користуватися попитом, забудовники будуть його будувати. Але особливих перспектив для розвитку саме нерухомості в форматі колівінг, я не бачу.

Більше думок експертів ринку читайте у огляді: Модный формат коливингов займет не более 5% рынка жилья