ТЕТЯНА МАРКОВА: 40% ПОКУПЦІВ НЕРУХОМОСТІ ЕКОНОМ-КЛАСУ – МОЛОДЬ

В останні роки потенційний покупець нерухомості помолодшав та став більш вимогливим. Про це в коментарі для видання «КиевВласть» розповіла директор Департаменту продажу і маркетингу ХК «Київміськбуд» Тетяна Маркова.

«Покупець дійсно помолодшав і це тенденція часу. Однак, левову частку покупців нерухомості становлять люди старше 35, а то і 40 років. Особливо це стосується об’єктів бізнес-класу, для інвестування в які необхідно значно більші суми грошей. Що стосується об’єктів економ-класу і класу комфорт, то близько 40% покупців – клієнти до 35 років, а 60% – старші за цей вік.

При цьому, близько 70% покупців купують квартири для себе, 20% – як спосіб інвестування з метою подальшого перепродажу, а 10% – з метою подальшої здачі в оренду. В ході будівництва деякі з цих інвесторів можуть змінити свої плани: ті, хто, наприклад, збирався здавати квартиру в оренду, вирішують в ній жити самі або продати, щоб придбати іншу, і навпаки», – розповіла Тетяна Маркова.

За її словами, сьогодні у покупця з’явився доступ до набагато більш повної інформації про той чи інший об’єкт, забудовника, істотно розширилися можливості таку інформацію отримати. Тому покупець приходить у відділ продажу набагато більш підготовленим. Як правило, він вже знає, чого хоче, тому і швидкість прийняття ним рішення істотно зросла.

«Якщо говорити про популярні метражі, то найбільшим попитом сьогодні користуються 1-кімнатні квартири невеликої площі – це близько 38-42 кв.м, далі йдуть 2-кімнатні – порядку 56-66 кв.м. Коло найбільш затребуваних покупцем квартир замикається 3-кімнатними квартирами, але, всупереч звичаю, попит на такого типу квартири змістився з загальної площі в 75-82 квадратних метрів в сторону площ по 90, а то і 100 «квадратів». Пов’язана така тенденція, на наш погляд, з віянням часу: такі квартири купуються (в більшості випадків) для проживання. І люди хочуть отримати відкритий гостьовий простір з кухнею-їдальнею не менше 20 квадратних метрів і кімнатами близько 15 «квадратів».

При цьому, лише близько 5% наших покупців шукають квартиру з ремонтом. Пов’язана така кількість, на наш погляд, перш за все з тим, що, приходячи в Компанію, вони вже знають, що вона не надає такої опції. Тому наші покупці націлені на подальший ремонт, що дає їм можливість втілити в життя найсміливіші свої переваги і бажання», – зазначила Тетяна Маркова.

З думками інших гравців ринку можна ознайомитися в тексті «Молодший, більш вимогливий, більш прискіпливий: яким став покупець житла в Києві».