ТЕТЯНА МАРКОВА ПРО РИНОК ЖИТЛА ПІСЛЯ КАРАНТИНУ

Початок року для ринку житла видався непростим. Продажі квартир у зв’язку з карантином практично зупинились. Початок літа, втім, дав девелоперам обережний оптимізм у прогнозуванні попиту на столичні квадратні метри. Чи відновляться влітку обсяги продажів новобудов і що буде з ринком у разі другої коронавирусной хвилі – KV дізнавалася у провідних гравців ринку первинної нерухомості.

Тетяна Маркова, директор Департаменту продажів і маркетингу ПАТ “ХК “Київміськбуд”

Показники першої половини червня.  Якщо порівнювати з лютим, то в червні відсотків на 20% звернень стало менше. Але тут впливає не тільки карантин, а й традиційний літній спад купівельної зацікавленності, що характерний для цього періоду. Але, в той же час, на 30% стало більше звернень, ніж в цей же період минулого року.

Маркетинговий бюджет і канали просування. Ми перерозподілили рекламні бюджети в зв’язку з карантином, так як у цей період зовнішня реклама була менш ефективна, люди сиділи вдома і в основному в інтернеті. Тому могли спокійно і вдумливо розібратися в запропонованих нами акціях, а ми намагалися їх урізноманітнити, збільшили на деякі об’єкти термін розстрочки, на інші – знизили перший внесок. В якості експерименту, запустили акційну розстрочку від “Київміськбуду”, яка дозволяє платити навіть після введення будинку в експлуатацію. Вона діє сьогодні і має велику популярність. Також впровадили онлайн консультації, запустили мобільний додаток з пошуку квартир LiveIn, робили прямі включення з будмайданчиків, підтримка була на всіх месенджерах, люди бачили, що роботи не зупинюся і “Київміськбуд” продовжує будувати.

Прогнози. Складно робити прогнози, оскільки ситуація і з карантином, і з кількістю нових випадків захворювання досить серйозна. Якщо не буде додаткових обмежень від влади і зростання захворюваності вдасться утримати, то вже в третьому кварталі ринок нерухомості почне набирати обертів. Тому що потреба в житлі все одно залишається для українців однією з базових. Володіти власною квартирою прагнуть в будь-які часи, і якщо забудовник на час карантину полегшив процес її придбання, то він знайде своїх клієнтів.

“Друга хвиля” – ризики для покупцяПродовження терміну дії адаптивного карантину, зростання числа нових випадків зараження, стагнація на ринку малого та середнього бізнесу через діючих обмежень – всі ці фактори будуть впливати на ринок нерухомості. Реальні наслідки ми зможемо відчути лише після того, як влада зможе констатувати завершення періоду пандемії і повернення до повноцінного життя.

Забудовники будуть вести боротьбу за покупця, в зв’язку з цим, важливо зважувати всі ризики, щоб не потрапити в пастку “солодких” привабливих, але нереальних пропозицій. Надійність і виробничі потужності забудовника будуть відігравати ключову роль, як у випадку з холдинговою компанією “Київміськбуд”, яка ось вже як 65 років виконує всі взяті на себе зобов’язання перед інвесторами, незалежно від обставин.

Більше думок експертів ринку нерухомості читайте у огляді: Рынок жилья в Киеве восстанавливается после карантинной весны